Rolul internetului în mass- media!

Internetul (cunoscut și sub numele de „Net” sau mai puțin „Web”) este un mediu interactiv mai mediatic și poate fi descris pe scurt ca „o rețea de rețele”. În mod specific, rețeaua globală de rețele informatice interconectate, care accesează publicul, transmite date prin comutarea pachetelor utilizând protocolul de Internet standard (IP) standard. Este alcătuită din milioane de rețele naționale, academice, de afaceri și guvernamentale mai mici, care împreună au diverse informații și servicii, cum ar fi e-mail, chat online, transfer de fișiere și paginile web interconectate și alte documente ale World Wide Web.

Contrar unei utilizări obișnuite, Internetul și World Wide Web nu sunt sinonime: Internetul este un sistem de rețele informatice interconectate, legat de fire de cupru, cabluri cu fibră optică, conexiuni wireless etc .; Web-ul este conținutul sau documentele interconectate, legate de hyperlink-uri și adrese URL. World Wide Web este accesibilă prin Internet, împreună cu multe alte servicii, inclusiv e-mail, partajarea fișierelor și altele descrise mai jos. Spre sfârșitul secolului XX, apariția World Wide Web a marcat prima epocă în care majoritatea persoanelor ar putea avea mijloace de expunere la o scară comparabilă cu cea a mass-mediei. Oricine are un site web are potențialul de a adresa o audiență globală, deși servește la niveluri ridicate de trafic web este încă relativ scump.

 Este posibil ca creșterea tehnologiilor peer-to-peer să fi început procesul de a face costul lățimii de bandă gestionabil. Cu toate că a fost pusă la dispoziție o cantitate mare de informații, imagini și comentarii, este adesea dificil să se determine autenticitatea și fiabilitatea informațiilor conținute în paginile web în multe cazuri, publicate pe cont propriu. Invenția de pe Internet a permis, de asemenea, ruperea știrilor de știri pentru a ajunge în întreaga lume în câteva minute. Această creștere rapidă a comunicării instantanee și descentralizate este adesea considerată ca fiind probabil să schimbe mass-media și relația ei cu societatea.

Mass-media este o colecție diversificată de tehnologii media care ajung la o largă audiență prin intermediul comunicării în masă. Tehnologiile prin care are loc această comunicare includ o varietate de puncte de vânzare.

Mijloacele de difuzare transmit informații electronice prin mijloace media cum ar fi filme, radio, muzică înregistrată sau televiziune. Mijloacele digitale cuprind atât comunicații de masă pe Internet cât și mobile Mass-media de Internet cuprind servicii precum e-mail, site-uri media sociale, site-uri web și radio și televiziune pe internet. Multe alte mass-media au o prezență suplimentară pe web, prin mijloace cum ar fi conectarea la sau difuzarea anunțurilor TV online sau distribuirea de coduri QR în medii în aer liber sau în presă pentru a direcționa utilizatorii mobili către un site Web.

În acest fel, aceștia pot utiliza capabilitățile ușoare de accesibilitate și de mobilizare pe care le oferă Internetul, prin aceasta transmitând astfel cu ușurință informații în multe regiuni ale lumii simultan și în mod rentabil. Mass-media din exterior transmit informații prin intermediul unor astfel de mijloace, cum ar fi publicitatea AR; panouri publicitare; dirijabile; panouri de navigație- semne în avioane; placarde sau chioșcuri amplasate în interiorul și în afara autobuzelor, clădirilor comerciale, magazine, stadioane sportive, metrou sau trenuri. Mesajele de imprimare transmit informații prin obiecte fizice, cum ar fi cărți, benzi desenate, reviste, ziare sau broșuri. Organizarea de evenimente și vorbirea publică pot fi, de asemenea, considerate forme ale mass-media.

Organizațiile care controlează aceste tehnologii, precum studiourile de film, editurile, posturile de radio și de televiziune, sunt, de asemenea, cunoscute sub numele de mass-media.


Fiecare mediu de masă are propriile tipuri de conținut, artiști creativi, tehnicieni și modele de afaceri. De exemplu, Internetul include bloguri, podcast-uri, site-uri web și diverse alte tehnologii construite pe rețeaua generală de distribuție. Cea de-a șasea și cea de-a șaptea media, internet și telefoane mobile sunt deseori denumite în mod colectiv media digitală; și al patrulea și al cincilea, radio și TV, ca media difuzate. Unii susțin că jocurile video s-au dezvoltat într-o formă masivă distinctă a mass-media. În timp ce un telefon este un dispozitiv de comunicare bidirecțional, mass-media comunică unui grup mare. În plus, telefonul sa transformat într-un telefon mobil dotat cu acces la Internet. Se pune întrebarea dacă acest lucru face telefoanele mobile un mediu de masă sau pur și simplu un dispozitiv folosit pentru a accesa un mediu de masă . În prezent există un sistem prin care marketerii și agenții de publicitate pot să acceseze sateliți și să difuzeze reclame și reclame direct pe telefoanele mobile, nesolicitate de utilizatorul telefonului. Această transmitere a publicității în masă către milioane de oameni este o altă formă de comunicare în masă.