Modul în care Internetul ajută la schimbarea serviciilor bancare și comerciale

Internetul obiectelor (IoT) este fără îndoială una dintre cele mai mari transformări tehnologice la orizont, mulți dintre ei afirmând deja că intrăm în a doua revoluție digitală majoră. Se estimează că până in 2020 vor exista 25 de miliarde de smartphone-uri, smartwatch-uri, mobile, masini conectate si alte dispozitive conectate. O prognoza uimitoare, care indica puternic influenta conectivitatii machine-to-machine (M2M) asupra societatii noastre , cultura și afacerile.

Într-un interval foarte scurt de timp, toți vom fi înconjurați de dispozitive conectate intuitiv, de la telefoanele noastre inteligente și tehnologia purtătoare, până la milioane de senzori din casele noastre, pe drumurile noastre și pe locurile noastre de muncă.

Pentru consumatori, promisiunea reală a conectivității omniprezente a erei IoT este de a ne ajuta să economisim timp, să lucrăm mai inteligent, să ne conducem mai sigur și să trăim un stil de viață mai sănătos și mai activ. Pentru afaceri, există oportunități multiple de a beneficia de IoT, cu un profit de 2 trilioane de dolari anticipat la nivel global. Unele industrii, cum ar fi sectorul imobiliar comercial și industria asigurărilor, au fost rapid să îmbrățișeze beneficiile inovației IoT.

Asiguratorii, de exemplu, au fost rapizi să învețe și să întâmpine oportunități de a dezvolta noi modalități de utilizare a datelor din ce în ce mai răspândite ale senzorilor în tehnologiile pentru mașini inteligibile și inteligente pentru a obține date de risc mult mai detaliate și mai valoroase pentru clienții lor.

În urma acestor tipuri de inovații, industria bancară începe acum să vadă diferitele modalități potențiale în care IO poate ajuta să se ducă la nivelul următor.

Consumatorii de astăzi solicită întotdeauna comoditate și un serviciu personalizat ori de câte ori este posibil, așa cum reiese din adoptarea în masă a serviciilor bancare online, a aplicațiilor bancare mobile și, cel mai recent, a tehnologiilor de plată fără contact.

În plus, aceștia doresc și cele mai înalte niveluri de securitate digitală de la băncile lor, cu orice încălcare a datelor sau amenințări de securitate care reprezintă o problemă majoră pentru băncile din perioada IoT.

Conectivitatea dintre mașină și mașină, care permite colectarea și schimbul de informații de la senzori și obiecte, deschide și oportunități multiple pentru bănci, care vor putea să urmărească și să analizeze mai bine comportamentele, dorințele și cerințele clienților lor.

Aceasta, la rândul său, va permite băncilor să ofere clienților o experiență mult mai personalizată, cu sfaturi orientate, oferte contextuale și înțelegere. Banca este capabilă să realizeze un nou nivel de înțelegere a nevoilor atât clienților de afaceri, cât și clienților, atingând un nou nivel de intimitate a clienților.

Băncile ar putea utiliza tehnologiile IoT pentru a crea recompense mai atractive și mai conștiente pentru clienți sau pentru a genera, de exemplu, mai multe oportunități inteligente și personalizate de vânzări de clienți. IoT va ajuta băncile să inoveze și să elaboreze modalități mai bune de îmbunătățire a gestionării riscurilor, de reducere a costurilor și de îmbunătățire a eficienței operaționale globale.

Clienții și consumatorii de afaceri vor putea accesa o perspectivă mult mai cuprinzătoare asupra finanțelor lor ori de câte ori și cum ar dori. Și băncile vor oferi produse și soluții mult mai adaptate pentru a ajuta clienții să facă cele mai bune decizii financiare în orice moment.

Creșterea cantității de date în timp real disponibile băncilor, de la informații despre proprietăți rezidențiale și comerciale până la date cu caracter personal din social media, obiceiuri de cheltuieli și comportament de credit, va permite băncilor să ia decizii comerciale mai bune.