Mesajele ascunse din cele mai celebre picturi

Arta este una dintre cele mai profunde forme care poate să dea expresie creativității umane. Muzica, sculptura, dansul și pictura se numără printre cele mai populare forme de manifestare a artei. Se spune că modul prin care un om interpretează arta este modul prin care el privește lumea.

                Nimeni nu poate contesta faptul că „Mona Lisa” este  cea mai celebră pictură din lume. În acaestă operă de artă clasică, Leonardo da Vinci a ascuns câteva lucruri care au fost descoperite ulterior de specialiști.

Renumitul pictor și-a scris inițialele numelui pe pupila din dreapta a Monei Lisa, iar pe pupila din stânga apar literele „C.L”,probabil inițialele adevăratului numelui al fetei din portret – acest lucru nu a fot niciodată confirmat și se leagă de curiozitatea cum că nimeni nu știe cine este de fapt femeia din portret.

În altă pictura celebră, Leonardo da Vinci a ascuns niște note muzicale. În tabloul mural „Cina cea de taină”, un muzician italian a descoperit că toate chiflele de pâine din pictură, dacă sunt așezate pe un portative și citite de la dreapta la stânga, formează o melodie perfectă, armonioasă.

                În unul din tablourile sale, Pieter Bruegel cel Batran („Proverbe Olandeze”, 1559) a reușit să prezinte în mod vizual prin activitățile oamenilor pictați peste 100 de proverbe olandeze din vremea aceea. Proverbele evidențiate de Bruegel nu mai sunt în uz în zilele noastre, dar pe vremea aceea erau des folosite.

                Pe fundalul tabloului „Madonna cu pruncul şi Sfântul Ioan Botezătorul copil” se observă un om care se uită pe cer la un OZN. Aceasta nu este singura pictură din Epoca Medievală care are pe fundal pictat un OZN. 

                „Crearea lui Adam”, pictură aflată pe tavanul Capelei Sixtine, este cunoscută ca fiind cea mai impresionantă operă a lui Michelangelo.  Mulți oameni de știință au afirmat faptul că artistul, obsedat de anatomie, l-a poziționat în picture sa pe Dumnezeu pe un fundal care privit în detaliu arată exact ca un creier. Prin această reprezentare este posibil ca Michelangelo să fi vrut să transmită tuturor oamenilor existența cunoașterii divine.