Impactul și importanța internetului în turism.

Internetul nu ar trebui tratat ca un dispozitiv de distribuție sau ca mijloc de promovare, ci ca forță care schimbă profund conducerea activității de turism. Marketingul va trebui să regândirea proceselor prin care identifică, comunică și asigură consumatori.

De asemenea, vor trebui să le implice în actul creativ al produselor lor. Internetul afectează factorii de succes ai unei mulțimi de afaceri, de aceea companiile de turism trebuie să-l folosească pentru a obține noi avantaje.

De exemplu, operatorii de turism  au fost determinați prin obținerea controlului distribuției prin integrarea sa verticală, dar, de la înființarea de companii bazate pe on-line vânzările, controlul distribuției produselor actuale a înlocuit-o pe cea normală distribuție.

Ca răspuns la amenințarea vânzărilor directe ale companiilor aeriene, agențiile mari au au folosit Internetul pentru a-și dezvolta sistemul GDS și și-au diversificat produsul gamă pentru a include hoteluri, închirieri de mașini, croaziere.

Rolul internetului în stabilirea prețului se bazează pe posibilitatea de a face instantaneu procesând și schimbând o cantitate mare de date pentru un număr mare de utilizatori. Această abilitate pentru a lua informațiile permite companiilor să analizeze eficient și rapid datele în ceea ce privește prețurile. Capacitatea de a face schimb de informații le permite companiilor să stabilească și să modifice prețul în în timp real, să participe la licitațiile online și să utilizeze prețuri flexibile. Aceste două calități sunt extrem de utile în marketingul turistic. Unicitatea internetului ca mijloc de distribuție este dată de faptul că internetul permite producătorilor să aibă relații directe cu consumatorii la costuri mici și, prin urmare, promovează posibilitatea de a renunța și la intermediari.

Cel mai important rol în distribuția turistică pe Internet îl are direct rezervarea și tranzacția dintre furnizorul de servicii și consumator. Direct marketingul oferă atât consumatorului, cât și comerciantului un control și potențial sporit costuri de acces mai mici.

Deoarece canalele derivate pot începe de la producător sau de la intermediare, posibilitatea unui conflict între canale este ridicată. Pentru a preveni și să crească competitivitatea prețurilor între vânzătorii direcți și comercianții cu amănuntul, atât producătorii, cât și producătorii intermediarii vor trebui să dezvolte produse remarcabile care oferă beneficii unice. De exemplu, rezervările online pentru bilete de avion oferă beneficii speciale care nu pot fi găsite în agențiile de turism, în timp ce achizițiile de la agenții de turism pot furniza un avantajul tipului de rezervare de hotel sau de asigurare a zborului.

Companiile aeriene folosesc Internetul pentru a reduce costurile și pe canalele furnizorilor. Cea mai mare schimbare adusă de Internet în industria turismului se află în sectorul agenții de turism. Acestea sunt afectate negativ de piață, din ce în ce mai mult consumatorii fac rezervări direct de la companiile aeriene. Se pare că, dacă nu excelează în sectorul lor, agențiile nu vor mai supraviețui. Va fi destul de curând pe internet va domina atât afacerile, cât și viața de zi cu zi.

Agențiile de turism vor trebui să se reinventeze pentru a se adapta noului Internet

vârsta, fiind supuse transformărilor în toate domeniile de activitate, de la emiterea de bilete la informații de management. Posibilitatea renunțării la intermediari are un dublu efect asupra turului

operatori. Pe de o parte, pot fi evitate de către producătorii care vând direct și, pe de altă parte cealaltă, ar putea beneficia de vânzarea lor directă și ar elimina comercianții cu amănuntul.