Impactul internetului asupra globalizării

Globalizarea este un cuvânt contemporan pentru o teorie care este frecvent dezbătută în mass-media și în cercurile politice și academice.

O definiție a termenului este reprezentată de dominația globală a valorilor culturale și economice occidentale, în timp ce altele o interpretează mai benign decât o descompunere a frontierelor culturale și economice.Internetul este privit de către unii comentatori socio-economici ca fiind o forță motrice importantă în crearea unei comunități globale unificate.

Există atât impactul pozitiv, cât și cel negativ al internetului și globalizarea.

Fără tehnologie, globalizarea nu ar fi probabil un subiect de discuție. În special, tehnologia comunicațiilor, în care Internetul joacă un rol major, a revoluționat modul în care oamenii lucrează, a extins baza de cunoștințe globală și a oferit o varietate de modalități de a apropia oamenii și culturile. Internetul oferă o platformă în care companiile care se află la o distanță de mii de mile să comunice și să împărtășească informații.

La nivel social și cultural, internetul oferă acces la aceeași muzică, indiferent dacă sunteți în Beijing, Boston sau Beirut, iar oamenii pot face noi prieteni pe întreg globul prin intermediul site-urilor de socializare.


Efecte asupra afacerilor Internetul și globalizarea au schimbat radical lumea afacerilor. A permis companiilor să își îmbunătățească avantajul competitiv și productivitatea sporită, pur și simplu din cauza vitezei de acces la informații și a tranzacțiilor electronice.

Aceasta permite unei companii din Statele Unite să aibă un call center de servicii pentru clienți din Bangalore, care să aibă personal cu personal calificat, dar cu costuri salariale mai mici.

Pe de altă parte, creșterea utilizării internetului de către companii la nivel global deschide, de asemenea, noi piețe de locuri de muncă pentru profesioniștii și inginerii, a căror expertiză este căutată în afara pieței interne.

Efecte asupra mass-media Internetul a modificat structura mass-media.

Majoritatea rețelelor de știri au fost locale sau naționale înainte de revoluția pe Internet și doar câteva companii, au difuzat în alte țări. Acum, știrile din toate rețelele sunt disponibile în mod constant, oriunde în lume și sunt actualizate odată cu apariția evenimentelor.

Unii văd aspectul mass-media al globalizării pe Internet ca fiind negativ, deoarece se susține că țările vorbitoare de limba engleză domină mass-media și aceasta a popularizat cultura în detrimentul culturilor locale.

Accesibilitatea, viteza și confortul internetului sunt factorii care contribuie la crearea acestui public global. Oamenii din întreaga lume sunt conectați la aceeași rețea în același timp cu acces la același grup de informații.

Această cantitate enormă de informații accesate de toți cei conectați la internet este, în sine, un instrument puternic în dezvoltarea globalizării. Oricine poate crea un site web și poate scrie orice informație pe care o dorește.

Cărțile, revistele, ziarele și editorialele sunt împărtășite la nivel global.

Videoclipurile, prezentările și diverse materiale pot fi vizualizate online și utilizate în scopuri diferite. Aceasta creează o formă de multiculturalism optimist, în care oricine care are acces la Internet poate comunica opinii locale, etnice, religioase și naționale unui public internațional și internațional.

Astfel, apare o omogenizare generală sau internaționalizare a culturilor, favorizând națiunile dezvoltate occidentale, limbile și valorile lor, însoțite de o conștientizare a unei diluări sau dispariții a culturilor locale și minoritare.