Ce este intranetul?

Când ne gândim la modul în care funcționează un intranet, merită să ne uităm la cele trei componente principale care alcătuiesc sistemul: hardware-ul; platforma; și aplicațiile.Hardware se referă la serverul pe care se află întregul software intranet și date. Există trei opțiuni „hardware” diferite pe care firmele le pot alege atunci când doresc să creeze un intranet.

Prima este o soluție on-premise, unde intranetul este găzduit în întregime pe un server de pe site-ul companiei. Soluțiile de intranet pe bază de premisă sunt în general gestionate, actualizate, susținute și așa mai departe de către personalul de pe site. Cu toate acestea, datorită complexității întreținerii, toate întreprinderile cu excepția celor mai mari sau cele care nu sunt constrânse de standardele din industrie se îndepărtează de acest model.

În schimb, optează pentru un intranet bazat pe cloud sau o combinație a celor doi, cunoscut ca hibrid. Oricare ar fi opțiunea hardware, utilizatorii se conectează în general la accesarea unui portal și la introducerea acreditărilor (de exemplu, numele de utilizator și parola), care ca intranet utilizează aceleași protocoale ca și Internetul de pe orice dispozitiv conectat.

O platformă intranet este piesa, sau colecția, de software din care toate celelalte dintr-un intranet atârnă și interacționează. Cele mai bune platforme reunesc instrumente de comunicare, aplicații de colaborare și baze de date pentru a lucra perfect între ele, adaptate nevoilor specifice ale unei afaceri.

Intraneturile sunt folosite de multe companii ca modalitate de transmitere a informațiilor și de partajare a datelor cu alți membri ai rețelei lor.

Deci, ce este intranetul și cum funcționează? Este setat ca un site intern pentru membrii unei organizații. Acest lucru este util pentru a comunica mesaje importante între personal într-o organizație mare. Informații importante, linkuri, formulare și aplicații pot fi disponibile prin intranet. Bazele de date pot fi, de asemenea, legate de configurarea intranetului pentru a oferi acces mai departe la înregistrările companiei și chiar pentru a îmbunătăți securitatea prin menținerea numelor de utilizator ale persoanelor cărora li se permite accesul.

Intraneturile sunt găzduite într-o rețea privată, ceea ce înseamnă că numai utilizatorii din interiorul acelei rețele pot accesa această rețea. Odată ce intranetul a fost configurat, angajații ar trebui să aibă acces la el, cu condiția ca aceștia să fie conectați la LAN-ul companiei. Aceasta păstrează datele private și indisponibile utilizatorilor de internet public. În cazul în care oamenii din afara organizațiilor LAN au nevoie de acces la acesta, atunci poate fi setat un Extranet. Acesta este, în esență, un Intranet, dar permite utilizatorilor din afara rețelei să îl acceseze.

Un server web este utilizat pentru a găzdui intranetul, iar mașina în sine va depinde de conținutul și cantitatea de utilizatori. De exemplu, dacă intranetul va avea conținut cum ar fi videoclipurile care vor fi difuzate de o mulțime de angajați, atunci serverul va trebui să aibă o specificație superioară. Din nou pentru un intranet acest lucru va necesita o IP în LAN ca mai jos.

Intranetul este pe termen lung un mod mai ieftin de a transmite astfel de mesaje, deși, deși este necesar inițial echipamentul, veți putea distribui mesaje etc. în mod liber, spre deosebire de notele pe suport de hârtie.

Pentru ca un intranet să fie de folos, trebuie să aibă aplicațiile potrivite pentru ca utilizatorii să lucreze cel mai eficient. Acestea sunt instrumentele de calcul pe care angajații le folosesc pentru a-și face munca, a comunica și a colabora între ele și pentru a stoca și a recupera informații.

Obținerea tuturor acestor elemente pentru a lucra împreună este doar o jumătate din povestea creării unui intranet eficient. Pentru ca intranetul să lucreze cu adevărat pentru o afacere, angajații trebuie să cumpere în el, ceea ce este posibil numai dacă este relevant, sigur și ușor de utilizat.