Lectura digitală în era internetului.

Era digitală oferă o mulțime de oportunități pentru cititori de a face schimb de opinii, de a împărtăși recomandările de lectură și de a forma legături cu alți cititori. Această comunicare se desfășoară adesea în medii on-line, care prezintă cercetătorilor lectură cu noi oportunități și provocări atunci când investighează experiențele lecturii cititorilor.

Citirea a fost întotdeauna o aptitudine neprețuită. Nu numai că influențează modul în care interacționăm cu lumea, ci este totuși mediul prin care mulți studenți învață. Și totuși, statisticile arată că între 46 și 51% dintre adulții americani au un venit cu mult sub nivelul sărăciei din cauza incapacității lor de a citi. Acesta este un fapt înfricoșător și, odată ce lectură devine tot mai digitală, este important ca educatorii să înceapă să privească cum pot învăța această abilitate importantă într-o nouă epocă digitală.

Ce fac cititorii cu ceea ce citesc nu este un subiect nou al dezbaterilor academice. Încă din secolul al XIV-lea, când scribii au întrebat cum le-au înțeles cititorii, cititorii au fost examinați. Investigațiile contemporane de lectură și formarea teoriei au început cu seriozitate în anii 1920, iar în anii 1930, s-a susținut disciplina, folosindu-se de literatură ca ocazie de anchetă colectivă asupra valorilor culturale și individuale și introducând preocupările legate de experiența fenomenologică a lecturii și de intersubiectivitatea ei. Deși nu există o teorie universală despre modul în care cititorii citesc, discursul științific mai recent ilustrează un grup de opinii asemănătoare care văd cititorul și textul ca fiind complementare unul altuia într-o varietate de contexte critice.

Studenții de lectură contemporană aduc perspectivei analitice care îmbogățește teoriile din secolul trecut despre cititorii neidentificați. Metodele ilustrează fertilitatea disponibilă investigațiilor contemporane ale cititorilor și cărților acestora. Considerate împreună, ele permit elevilor să contemple complexitatea citirii în trecut, să evidențieze unicitatea citirii în prezent și să ofere materiale pentru a ajuta proiectul în viitor.

Tinerii cititori din fiecare generație s-au confruntat cu provocări unice atunci când este vorba să rămână angajați într-o carte. Dar cei a căror slujbă este de a hrăni bibliofilia astăzi concurează cu mai mult decât un radio sau un televizor care are câteva stații. Ele concurează cu un univers de date – o mare parte din ele distractiv plin de distracție – care pot fi accesate imediat și din orice locație. Sa te pierzi intr-o carte acum inseamna in mod deliberat acordarea mai multor distragere decat oamenii au intalnit vreodata inainte.

Este o provocare pentru oricine să realizeze, cu atât mai puțin un nativ digital, al cărui creier tânăr este practic conectat la Internet. Și nu este doar volumul mare de date semnificativ. Este, de asemenea, narațiunile care sunt răsplătite în domeniul digital. Cercetările arată că adolescenții sunt deosebit de dornici, în contextul social media, să prezinte o poveste despre viața lor pentru consum.

Deci, pe măsură ce ne apropiem de o epocă digitală, practicile de predare trebuie să îmbrățișeze avantajele care vin cu tehnologia. Anumite site-uri sunt dezvoltate pentru a răspunde acestor provocări, iar prin utilizarea sa, elevii se pot simți validați în alegerile lor și pot stimula o pasiune pentru citire. Educatorii trebuie să se îndepărteze de metodele arheologice de citire și să înceapă să integreze competențele pe care elevii le au deja cu cele noi pe care le dobândesc.